Pāvilostas vidusskola

  Pāvilostas pamatskola

 

Search form
Meklēt
    • Ienākt ar:
    • anazana
    • facebook
    • SĀKUMS
    • SMU
    • MĀCĪBU DARBS
      • Stundu laiki
      • Stundu saraksts
      • Skolas programmu piedāvājums
      • "Cerību balva" noteikumi
      • Karjeras izglītība
      • Uz kompetencēm balstīta mācību stunda
      • Mācību sasniegumu stipendija
      • Valsts pārbaudes darbi
      • Pedagogu konsultāciju laiki
      • Pagarinātās dienas grupas darba grafiks
      • Interešu izglītības pulciņi
      • Mācību grāmatu saraksts
    • SKOLAS SAIME
      • Skolas direktore, pedagogi
      • Skolas Padomes sastāvs
      • Skolēnu līdzpārvalde
      • Atbalsta komanda
      • Pamatskolas absolventi
      • Vidusskolas absolventi
    • Vecākiem
    • PROJEKTI
      • Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai
      • Atbalsts priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas samazināšanai
      • Skolas soma
      • CSDD projekts "Mācies un iegūsti velosipēda vadītāja apliecību"
      • Projekts „vESels”
      • Nordplus Junior projekts „SmallSmartSchool for Teenagers” nr. NPJR-2017/10060
      • Dānijas un Latvijas kopprojekts
      • eTwinning projekts "Virtuālais ceļojums ELU matemātikas pasaulē"
      • Project „Wind of change!”
      • NORDPLUS Junior NPJR-2015/10207 SmallSmart School
      • COMENIUS "Back to our roots: Traditions and customs bring us together"
      • ESF projekts "Pedagogu konkurētspējas veicināšana izglītības sistēmas optimizācijas apstākļos"
    • Foto galerija
    • NOTIKUMI, ARHĪVS
    • Vecākiem

    Vispārīgās datu aizsardzības regulas prasības

    Topošo pirmklasnieku uzņemšana Pāvilostas pamatskolā 

     

    Iesniegums

    Skolēnu pārvadājumi

    Atgriežoties skolā 1. - 6., 7.- 9. klašu skolēni lieto sejas maskas.

    DZĪVE SKOLĀ COVID APSTĀKĻOS

    Datums: 2020.gada 23.decembris Autors: Lora Priedola

    Esam spiesti dzīvot un pielāgoties apstākļiem, ko radījusi covid pandēmija. 2020.gada martā, sākoties saslimstības gadījumiem Latvijā un ieviešot ārkārtas situācijas prasības, skolai nācās pāriet uz attālinātu mācību procesu.

     

    Šis fakts ar savu straujumu un neparedzamību noteikti radīja trauksmi gan skolēniem, gan skolotājiem. Mūs visus piemeklēja sastapšanās ar lielu nenoteiktību, kas vienmēr ir trauksmes rašanās cēlonis. Protams, cilvēki trauksmi piedzīvo ļoti dažādi – daži spēcīgāk, daži mazāk izteikti. Tas ir atkarīgs no dažādiem faktoriem, piemēram, no tā, cik noturīgs ir cilvēka nervu darbības tips vai cik stipri ir psiholoģiskās aizsardzības mehānismi. Svarīga ir cilvēka bāziskā – sākotnējā – drošības sajūta, kas veidojas agrīnā bērnības pieredzē un kuras pamatā rodas dziļa paļaušanās uz pasaules kārtību un iracionāla ticība labajam, kas palīdz saglabāt iekšēju mieru. Mums katram ir atšķirīga kapacitāte izturēt nenoteiktību. Arī izpausmes trauksmes situācijās cilvēkiem mēdz būt dažādas – kāds ir vairāk orientēts uz aktīvu rīcību, kāds, gluži pretēji, vēlas nolīst maliņā un vērot notikumu gaitu pa gabalu. Kad ir daudz neskaidrību, cilvēki šo tukšumu aizpilda ar fantāzijām, un arī tās mēdz būt galēji atšķirīgas – tas savukārt saistīts ar mūsu optimisma vai pesimisma pakāpi. Jāatzīmē, ka šīs fantāzijas un to pavadošās emocijas ir lipīgas un ne vienmēr objektīvas, atbilstošas realitātei, bet mūsu kopējo psihisko stāvokli stipri ietekmējošas.

     

    Cilvēkiem esošās situācijas iespaidā radās dažāda rakstura bailes – par veselību, par finansiālo drošību, par izglītības kvalitāti u.tml. Bet vienlaicīgi bija un joprojām ir daudz nezināmā, līdz ar to var teikt, ka mums nākas dzīvot hroniskas trauksmes apstākļos un ka ir jācenšas pielāgoties šiem apstākļiem. Cilvēka psihei ir grūti ilgi turēt sasprindzinājumu, tāpēc var novērot, ka dzīve šoruden tomēr rit raitāk nekā pavasarī. Esam daļēji adaptējušies, pieraduši nēsāt maskas, mācīties attālināti utt. Tomēr pieaug cita veida spriedze, ko rada ne tikai nenoteiktība, bet arī vienmuļais un noslēgtais dzīvesveids (ārējo stimulu un kontaktu trūkums).

     

    Pamatā, lai mazinātu trauksmi, cilvēki izmanto  plānošanu, zināšanas un otru cilvēku. Diemžēl uz plānošanu šajos apstākļos īpaši nevaram paļauties, tāpēc mums visiem jāattīsta sava spēja būt elastīgiem. Zināšanu gan rodas aizvien vairāk: infektologi norāda, kā sevi pasargāt no vīrusa, psihologi raksta, kā rast mieru, skolotājiem rodas pieredze un zināšanas, kādā veidā labāk nodot informāciju skolēniem utt. Bet atbildība par kontaktu ar otru cilvēku, ar kuru varu atklāti veidot attiecības, tikt uzklausītam, saprastam un rast mierinājumu, jāuzņemas katram pašam. Ja neizdodas rast atbalstošas attiecības starp sev pietuvinātajiem cilvēkiem, jo tās var būt pārāk emocionāli uzlādētas, tad ir vērts meklēt neitrālu cilvēku no malas, kas spēj sniegt profesionālu palīdzību. Šāda veida attiecības noteikti veicinās refleksijas attīstību un sevis dziļāku izpratni, kas palīdzēs objektīvi izvērtēt situāciju un tātad pieņemt sev piemērotākus risinājumus. Īpaši svarīgi pievērsties sevis izprašanai ir pusaudžu vecumā, kad rodas daudz jautājumu un neskaidrību par savu identitāti.

     

    Apkopojot skolēnu sniegtās atbildes par attālināto mācību procesu pavasarī, kad mūsu sabiedrība to piedzīvoja pirmoreiz, varēja spriest, ka skolēnus kopumā apmierināja veids, kā skola nodrošināja attālināto mācīšanos. Pārsvarā skolēni spēja labi mācīties attālināti, lai gan 14% skolēnu minēja, ka ir grūtības. Galvenās grūtības saistītas ar to, ka trūka motivācijas, skolotāja skaidrojuma, bija jāpilda vēl citi pienākumi paralēli mācībām, dažiem skolēniem vienatnē bija grūtāk mācīties. Toties skolēniem atviegloja mācību procesu tas, ka varēja ilgāk pagulēt, strādājot paralēli klausīties mūziku, ka varēja palīdzēt draugi un ģimene, varēja brīvāk plānot savu dienas režīmu. Lai gan 11% skolēnu minēja, ka ir grūtības ar sava laika plānošanu. Informācija par pildāmajiem uzdevumiem pārsvarā skolēniem bija skaidra, izņemot 5% skolēnu, bet laicīga atgriezeniskā saikne no skolotāja pietrūka 19% skolēnu. Varēja spriest, ka pārsvarā skolēni bija gatavi vairāk darba un laika veltīt individuālai mācību apguvei arī pēc atgriešanās klātienes mācību procesā.

     

    Vēl nevaram viennozīmīgi spriest, kā attālinātā mācīšanās ietekmēja skolēnu zināšanu līmeni, bet ir skaidrs, ka lielu lomu joprojām spēlē katra skolēna personīgā motivācija un prasme organizēt savu laiku.

     

    Skolas atbalsta komanda regulāri seko skolēnu sekmēm un redzamu grūtību gadījumos cenšas izprast to iemeslus un meklēt kopīgus risinājumus. Bet skolas atbalsta komandas speciālistiem ir svarīgi, lai arī skolēni vai vecāki dalās ar informāciju par to, kas rada raizes vai neizpratni dažādos ar skolēna personību saistītos attīstības jautājumos.

     

    Atcerēsimies, ka cilvēki savu attīstības pakāpi šajā pasaulē, salīdzinot ar dzīvniekiem, ir sasnieguši, pateicoties tam, ka grūtā brīdī ir bijuši spējīgi parūpēties par sev līdzīgajiem. Lai mums izdodas!

    Skola2030

    Uzziņai un iedvesmai par sadarbību ar skolu bērna atbalstam plašāka informācija par kampaņu, pilnveidoto mācību saturu un pieeju un vecāku lomu bērna izglītības ceļā meklējama Skola2030 mājaslapā http://skola2030.lv

    "Skolas piens"

    Svētku apģērbs

    Uzdevumi.lv

    Strauji tuvojas viens no mācību gada satraucošākajiem un svarīgākajiem posmiem - eksāmenu laiks. Lai mudinātu skolēnus gatavošanos eksāmeniem uzsākt laicīgi, esam izveidojuši informatīvu materiālu 9. un 12. klasēm.

     

    Kā sagatavoties eksāmeniem ar www.uzdevumi.lv  

     

    Tuvojoties eksāmenu laikam, skolēni arvien biežāk sāk uztraukties - kā labāk sagatavoties, ar ko sākt, kā visefektīvāk pārbaudīt un uzlabot savas zināšanas? Lai atvieglotu satraucošo posmu līdz pārbaudījumu dienai, Uzdevumi.lv piedāvā ieteikumus, kā skolēniem izmantot portālu un tā sniegtās iespējas pirms eksāmeniem.

     

    Seko līdzi eksāmenu grafikam

    Gatavošanos eksāmeniem jāuzsāk laicīgi un pakāpeniski, tāpēc ir svarīgi būt informētam par datumiem, kuros eksāmeni plānoti. Lai palīdzētu nepalaist garām svarīgos pārbaudījumus, esam izveidojuši īpašu grafiku, kurā 9. un 12. klašu skolēni var pārskatāmi redzēt gan eksāmenu datumus, gan ērti piekļūt treniņuzdevumiem: Atvērt eksāmenu grafiku 

     

    Risini eksāmenu treniņuzdevumus

    Bieži satraukuma iemesls ir neziņa, ko īsti gaidīt no eksāmeniem un kam būt gatavam.  Uzdevumi.lv piedāvā skolēniem iespēju izmēģināt un risināt iepriekšējo gadu eksāmenu uzdevumus, kas papildināti ar dažādām variācijām, kā arī pareizo atbilžu skaidrojumiem, kas ļaus padziļināti nostiprināt savas zināšanas. Eksāmenu treniņuzdevumi pieejami tādos priekšmetos kā latviešu valoda, matemātika, angļu valoda un vēsture.

     

    Atkārto mācību tēmas

    Atkārtošana - zināšanu māte, tieši tāpēc papildus treniņam pirms eksāmeniem noteikti noderēs atkārtot arī dažādas mācību tēmas, kas skolā apgūtas gadu gaitā. Vienkopus tēmas dažādos mācību priekšmetos vari apskatīt Uzdevumi.lv sadaļā “Virtuālā skola”.

     

    Informācijai: Eksāmenu treniņuzdevumi un uzdevumu skaidrojumi portālā ir pieejami lietotājiem ar aktīvu PROF pakalpojumu. Savukārt tēmas latviešu valodā, matemātikā un citos skolas mācību priekšmetos 1.-12. klasei ir pieejamas bez maksas.

     

    Vēlam veiksmi un ticam, ka jums viss izdosies!

    Ievērosim!

    Informatīvs materiāls par bērna attīstību

    Skatīt >>>

    Uzdevumi.lv

     

    Vēršam uzmanību, ka bērniem, kas jaunāki par 13 gadiem, turpmāk nepieciešama vecāku atļauja reģistrēties un izmantot portālu Uzdevumiem.lv

    Kā saņemts vecāku atļaujas (saiti kopēt) - https://www.uzdevumi.lv/atlauja 

    Kā atbalstīt bērnu mācībās?

    Dārgie vecāki!

    Jaunais mācību gads skolēniem nereti iesākas ar apņemšanos mācīties labāk, taču, kā pārliecināties, lai šī apņemšanās nepazūd līdz ar pirmo pārbaudes darbu uzrakstīšanu? Portāls Uzdevumi.lv palīdzēs Jums kliedēt bažas un pārliecināties, ka bērns nezaudē motivāciju visa mācību gada garumā.

    Neapmierina bērna atzīmes

    Bērna sekmju lapa ne vienmēr vecāku sejās rada platus smaidus un tiek domāts, ko darīt un kā skolēnu motivēt, lai atzīmes augtu. Portāls Uzdevumi.lv skolēnam piedāvā plašu materiālu klāstu - uzdevumus ar paskaidrojumiem, teoriju un testus skolas mācību priekšmetos. Skolēni, pildot uzdevumus, krāj punktus un sacenšas ar saviem klasesbiedriem un citiem Latvijas skolēniem, tādējādi sevi motivējot mācīties vēl cītīgāk.

    Neziņa par bērna gatavību pārbaudes darbam

    Nereti galvassāpes vecākiem sagādā neziņa par to, vai un cik kvalitatīvi bērns ir gatavojies kontroldarbam. Uzdevumi.lv vecākiem parāda, ko skolēns ir mācījies, cik ilgi un cik sekmīgi, kā arī - vai viņš portālā ir izpildījis elektroniskos mājasdarbus. Bērna teiktais “Es mācos!” ātri kļūst pārbaudāms. Tāpat vecākiem ir iespēja salīdzināt sava bērna rezultātus ar vidējiem rādītājiem klasē un visā Latvijā.

    Grūtības bērnam paskaidrot mājasdarbu

    Laika trūkuma un uzdevumu sarežģītības dēļ vecākiem ne vienmēr izdodas atbildēt uz visiem bērna jautājumiem par skolā uzdoto mājasdarbu. Uzdevumi.lv palīdzēs skolēnam pārbaudīt un nostiprināt zināšanas. Katram uzdevumam portālā ir pieejams skaidrojums, lai skolēns varētu patstāvīgi apgūt mācību vielu un mācīties no savām kļūdām. Skolēns var pats izpildīt mājasdarbus, sagatavoties ieskaitēm un apgūt tēmas, kuras skolā nav izprastas.


    Reģistrējieties www.uzdevumi.lv un redziet, kā aug Jūsu bērna sekmes!

    Mācību līdzekļi individuālai lietošanai sākumskolā

    • Rūtiņu burtnīcas- 4 gb.
    • Līniju burtnīcas sākumskolai- 6 gb (minimums).
    • Zīmēšanas bloki, akvareļpapīrs 3 gb.
    • Aplikācijas papīrs A4 mapītē
    • PVA līme, līmes zīmulītis
    • Vaska vai pasteļa krītiņi
    • Plastilīns
    • Grieznes
    • Krāsu  zīmuļi
    • Guaša krāsas, akvareļkrāsas
    • Otiņas- 3 dažāda lieluma
    • Avīzes vai vaska drāna
    • Ūdens trauks
    • Lupatiņa, salvetes otiņas nosusināšanai, galda slaucīšanai
    • Vienkāršie zīmuļi
    • Zilā pildspalva
    • Dzēšgumija
    • Zīmuļu asināmais
    • Melnā pildspalva kontūrzīmējumiem, grafikas darbiem
    • Lineāls 20...30 cm
    • Piezīmju lapiņas
    • Krāsainais dekoratīvais kartons A4 ...10 gb.
    • Rokdarbu kārbiņa ( auduma gabaliņi, pogas dažādas, adata, diegs, dzijas kamoliņi)
    • Mapīte A4  darbiņiem
    • Sporta tērps, sporta apavi, zeķes
    • Maiņas apavi

      

    Lai skolēnam būtu vieglāk organizēt savu darbu, uz mācību līdzekļiem vēlams uzrakstīt vārdu!

    "Izglītība un Kultūra" elektronisko pielikumu vecākiem

    Nr.1

    Nr.2

    Nr.5

    Nr.6

    Nr.7

    Nr.8

    Nr.9

    Nr.12

    Nr.14

    Nr.15

    Nr.16

     

    © Copyright

    Izveidot interneta veikalu | Izveidot mājas lapu | anaZana

     

    © Copyright

    Izveidot interneta veikalu | Izveidot mājas lapu | anaZana